Popularne objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą

Usterka uszczelki pod głowicą spędza sen z powiek nie jednego kierowcy. Niektóre jednostki napędowe dość często zmagają się z tą przypadłością, niektóre znacznie rzadziej. Wymiana uszczelki pod głowicą nie jest zadaniem prostym, a dodatkowo wymaga zakrojonych na szeroką skalę działań związanych z chociażby planowaniem głowicy. Generuje to niestety wysokie koszty naprawy i sprawia, że nie każdy mechanik podejmie się wykonania takiej naprawy. Zatem co więcej wiemy o awariach uszczelki pod głowicą?

Dlaczego uszczelka pod głowicą ulega uszkodzeniu?

Uszczelka pod głowicą jest elementem umieszczonymi pomiędzy blokiem silnika, a jego głowicą. Gwarantuje szczelne przewodzenie płynu chłodzącego oraz oleju silnikowego. Oprócz tego izoluje także głowicę i blok silnika od nagrzewających się do skrajnych temperatur komór spalania. Trudne warunki pracy sprawiają, że po pewnym czasie uszczelka może ulec zniszczeniu. Nawet najmniejsze mikropęknięcie, które pojawi się w jej strukturze może objawiać się przykrymi dla silnika skutkami. Żywotność uszczelki pod głowicą zależy oczywiście od stylu naszej jazdy i tego w jaki sposób dany pojazd jest użytkowany. Zdarzają się jednak silniki, w których uszczelka zużywa się bardzo szybko, co nie musi być winą kierowcy.

uszczelka głowicy

Jakie są objawy awarii uszczelki pod głowicą?

Głównym skutkiem uszkodzenia uszczelki pod głowicą może być mieszanie się oleju z płynem chłodniczym. Bardzo często ten efekt pomaga postawić mechanikom trafną diagnozę odnośnie przyczyn usterki. Oczywiście skutków usterki uszczelki pod głowicą może być więcej, a poniżej przedstawiamy kilka z nich:

  • Osad pod korkiem wlewu płynu chłodniczego,
  • Gęsty, biały dym z wydechu,
  • Ślady oleju w filtrze powietrza,
  • Bulgotanie płynu w zbiorniku wyrównawczym,
  • Znikanie płynu chłodniczego „bez śladu”,
  • Zwiększający się poziom oleju,
  • Gęsta maź pod korkiem oleju.

Oczywiście objawów takiej awarii może być znacznie więcej jednak te wymienione powyżej z pewnością należą na najczęściej występujących w standardowych silnikach samochodowych.

Jak wymienić uszczelkę pod głowicą i na co zwrócić szczególną uwagę?

Wymiana uszczelki pod głowicą jest niestety czynnością bardzo złożoną i skomplikowaną. Wymaga od mechanika sporej wiedzy oraz specjalistycznych narzędzi. Wymianę uszczelki pod głowicą należy połączyć z planowaniem głowicy. Jest to zabieg pomagający zweryfikować i jednoznacznie ustalić jaki jest faktyczny stan głowicy naszej jednostki napędowej. Często, szczególnie po przegrzaniu silnika zdarza się że głowica ulega uszkodzeniu i mimo profesjonalnej naprawy oznaki awarii mogą powracać bardzo szybko. Warto więc podejść do tej naprawy jak najbardziej kompleksowo.

Popularne objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą

| Porady Tekstowe | 0 Comments
About The Author
-

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

CommentLuv badge